22 Ağustos 2013 Perşembe

Bu masadaki hiçbir şey veganlara göre değil.



Bırakacağım et yemeyi bu dizi yüzünden en azından dışarıda yemeyeceğim,yiyemeyeceğim.

Hannibal’ın,Hollywood sağolsun, işlene işlene suyu çıkmış vaziyette malumunuz.Riski göze alıp,diziye başlamış bulundum.Sonuçsa beklentimin çok çok üstünde.

Dizinin genel anlamda karanlık bir atmosferi var,ki dizinin en büyük silahlarından biri de bu.Bölüm adları yemek ya da öğün isimleri hep.İlk 3 bölüm sıkıcı ama gerisinin hakkını teslim etmek gerek.Zaten her bölümde tablo gibi sahneler mevcut.Hannibal’ın mutfak işlerine giriştiği sahneler özellikle.Cinayet biçimleri de orijinal epey.İlk birkaç bölüm sıkarsanız dişinizi,gerisini getirmeye değiyor.

Spoiler
-------------------------------à



 
Hannibal dendiği an akla Anthony Hopkins geliyor hemencecik,ben de onu bu rolde izlemekten keyif  alanlardanım.Amma ve lakin.Kitap serisini de okumuş biri olarak,Madds Mikkelsen tam da kafamda canlandırdığım Hannibal.Karakterin elegant ve zarif havasını sağlayıp ötesine bile geçmiş.Hugh Dancy normal şartlarda çok beğendiğim bir aktör,Big C’de Lee rolünde ayıla bayıla izliyordum onu ben.Ama bu dizide senaristler yüzünden yağmurda ıslanmış fare gibi geziyor ortalıkta,sinir oluyorum.Death Note’daki Kira karşısında L gibi bir rol biçselermiş kendisine keşke.Hadi onu geç,ensefalitten kaç bölüm süründürdüler adamcağızı hastanelere bile düştü ateşi var diye geçiştirildi,ben usandım yaşadığı zaman boşluklarından,hele o Abigail ergeniyle baba kızcılık oynamasının elinde patlamasına ne demeli. Yok yok daha bitmedi,hapislere düşüp katil damgası da yedi yok yere.Sen o kadar dahiyane senaryo manevraları yap ama Will Graham’a etmediğini bırakma,size ne desem az zalim senaristler.Çok kızıyorum çok. Tamam Hannibal karakterine hastayım iyi hoş ama onun da herkesi parmağında oynatması sezon ortalarına doğru kabak tadı verdi iyice.Neyse.

                                                                Ne çektin be William.
Favori karakterim Dr.Alana Bloom,diziden o kadar doktor geldi geçti ya fırsatçıydılar ya katil.Alanacığım ise meslek ahlakının timsali adeta.Aleyhinde onca delil varken bile Will'e güvendin ya sen umarım erkenden öldürmezler seni.Hannibal’ın psikiyatristi de hoş bir karakter,ilerde onun üzerinden de atak yapacak gibi senaristler.Diğer karakterlere yorum bile yapmak istemiyorum,hiçbirinden hazzetmiyorum çünkü.
Senaryo olay örgüsü açısından çok başarılı.Katillerin tarzları ayrı bir acayip,diabetik hastaları komaya sokup içinde mantar yetiştirenden,cesetlerden totem inşa edene;kurbanları boynuzlara geçirenden,kolombiya kravatı yapana ne ararsan var.Bu açıdan dozu artarsa gelecek sezon bomba olur valla.
                                                         İşte bu da benim canım,Alana.
Sezon finalinde işler sarpa sardı asıl 2. sezon nasıl olacak bakalım.
                                                                                                                                                                           ß------------------------------------------Spoiler

                                                            Bon Appétit
                                                                            




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder